onsdag 30 juni 2010

Raj raj i Rålis

Nämen ser man på? Det finns ju faktiskt mysiga parker även i Sthlm. Rålambshovsparken heter en av dem och inte Rolandshovsparken som jag länge trodde. Här satt, låg, freesbee-ade ett soligt litet sällskap när jag några timmar senare än utlovat kom snubblande. Det bjöds på hemmagjord taco eh... eller var det jambalaya, och frisk pilsner. Detta blev exakt en sån picnic-spelning som jag hade efterlyst. Oerhört avspänt med både bekanta, nya bekanta och främlingar i samvaro.

Jag spelade tre låtar, körde lite quiz (jag är en grym quizmaster och kommer falla tillbaka på det ifall artistkarriären går åt snoken) och varvade det med lite gott att äta och dricka. Efter ett par vändor var mitt "officiella uppträdande" över. Detta gjorde dessbättre inte att folk gav sig av. Vi fortsatte med att leka iPhone-leken (Fat Booth är fortfarande roligt) och improviserade sånger. Jag hittade en pojk som jag ska göra till flickidol av och sno på varenda öre. Han verkade helt cool med idéen och konsekvenserna. Hå hå ja ja... dagens ungdom. Skymningen föll över Fridhemsplan men vi satt kvar och blev besökta av både trevliga och otrevliga fyllon. Jag som hade trott att jag skulle sitta tills det blev kallt konstaterade i värden Gode Herr Jiveskogs sällskap att det ju aldrig blev kallt. Vi hann komma till det härliga tillstånd där man börjar prata "allvar" innan vi framåt småtimmarna packade ihop och drog oss hemåt. Stockholms Finest!

P.s Mannen på bilden är inte värden för aftonen utan Unge Herr Fiffel. En god vän och vapendragare sedan gammalt. D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar